Sposób Pracy

SPOSÓB PRACY

W czasie spotkań staramy się stworzyć atmosferę pozwalającą klientowi swobodnie przekazać swoje upodobania.
Pierwszym krokiem na drodze poznania klienta jest wypełnienie ankiety.
Ankieta umożliwia Inwestorowi skonkretyzowanie marzeń dotyczących własnego domu: sugeruje zastanowienie się nad wielkością każdego pomieszczenia, sposób wzajemnych powiązań między nimi, a wreszcie bogatszy lub uboższy program użytkowy domu. Czasem samo przeczytanie ankiety uzmysławia przyszłemu Inwestorowi, że o czymś nie pomyślał lub czegoś nie wziął pod uwagę.

W przypadku braku zdecydowania lub doświadczenia klienta, proponujemy wspólne wypełnienie ankiety. Często pomocne jest udostępnienie adresów zaprojektowanych inwestycji, po obejrzeniu których zleceniodawca może na konkretnych przykładach wskazać swoje preferencje.

Po wypełnieniu ankiety najczęściej następuje rozmowa, która pozwala nam ustalić czysto estetyczne upodobania klienta: formę zewnętrzna obiektu (preferencje co do kształtu opartego na liniach prostych lub płynnych), kształt i kąt nachylenia dachu, najbardziej odpowiadającą kolorystykę czy sposób wykończenia.

Kolejnym etapem współpracy jest dostosowanie zebranych przez nas wiadomości do narzuconych przez urząd warunków i możliwości stwarzanych przez teren (wizyta na działce poprzedza projektowanie). W wyniku powyższej analizy, powstaje pierwsza koncepcja przedstawiana klientowi.
Następna rozmowa z klientem pozwala ustalić, na ile trafnie odgadliśmy upodobania i oczekiwania Inwestora. Dyskusja nad konkretnym planem umożliwia nam jeszcze dokładniej i już w szczegółach dopracować kolejną koncepcję. Zdarza się, że jest ona tą ostateczną. W innym przypadku spotykamy się i rozmawiamy z klientem tak długo, dopóki nie poczuje, że nasza propozycja dokładnie odpowiada jego wyobrażeniom o własnym domu. Metoda ta zdaje egzamin na każdym etapie projektowania.

Dość często zdarza się, że klient pochodzący z bardzo oddalonej miejscowości decyduje się na współpracę z naszym biurem. Formy kontaktów mogą polegać na pierwszym lub dwu, trzech spotkaniach osobistych (na terenie naszym lub Inwestora), a następnie porozumiewaniu się za pomocą faksów, korespondencji tradycyjnej lub internetowej.

Przy projektowaniu indywidualnym wskazana jest wizyta na działce. Jeśli podpisana zostaje umowa,  jedna wizyta zawarta jest w cenie projektu. Każda kolejna wizyta jest płatna i wówczas ich ilość może być dowolna

W przypadku projektowania innych obiektów niż domy jednorodzinne, sposób postępowania jest analogiczny, natomiast proces projektowania wzbogaca się o dodatkowe czynności wstępne (np.: zebranie materiałów z zakresu technologii – przy budynkach przemysłowych), czy też dodatkowe czynności końcowe (np.: uzgodnienia z odnośnymi organami przy budynkach użyteczności publicznej).
Termin dostarczenia klientowi zamkniętej dokumentacji jest uzależniony od momentu, w którym zleceniodawca uzna przedstawioną mu koncepcję za ostateczną oraz dostarczy niezbędne dokumenty..
W chwili przystąpienia do realizacji obiektu pomagamy w wyborze sprawdzonych przez nas materiałów i firm wykonawczych, a na prośbę klienta podejmujemy się nadzorów autorskich.

Kontakt z Inwestorem nie musi kończyć się w momencie oddania gotowego projektu. Na prośbę klienta sugerujemy koncepcyjne rozwiązania wnętrz, bądź przestrzeni na zewnątrz obiektu: ogrodów, ogrodzeń, stref odmiennych funkcjonalnie przy budynkach przemysłowych czy użyteczności publicznej.

Firma zamieszcza liczne publikacje w prasie fachowej, np.

  • „REZYDENCJE”
  • „ŚWIAT REZYDENCJI, WNĘTRZ I OGRODÓW”
  • Książka „Polskie ogrody” wyd. MUZA
  • „Domy Jednorodzinne”, „Architektura”, „Murator”, „Własny Dom”, „3 i”, „Najciekawsze projekty„, „Rezydencje”
  • „Murator” nr 8/2002 – str.42 artykuł „Paweł Kukiz:. Dom, który goni marzenia”
  • „Domy Jednorodzinne” 02/1998- artykuł „Domy Dagmary i Wojciecha Obłuskich”
  • „Budujemy dom” 12/2000 „Domy jednorodzinne”- publikacje różne w kilkunastu numerach pisma
  • „Twój Styl” wrzesień 2001 – str.34 artykuł „Małżeństwa, które pracują razem”, „Podwójna dawka napięcia”
  • „3i – informator indywidualnego inwestora” luty 1999 – str.33 prezentacja dwóch domów jednorodzinnych
  • „3i” – styczeń 2000 -str.33 prezentacja domu jednorodzinnego i domu mieszkalnego z basenem
  • „3i” – luty 2001 – str.33 – prezentacja trzech domków jednorodzinnych i trzech fasad budynków biurowych
  • „3i”- 08/2001-artykuł „Cena oryginalności”
  • „Architektura -domy wnętrza ogrody” liczne prezentacje domków jednorodzinnych
  • „Własny dom z konceptem” publikacje projektów i artykuły o realizacjach
  • Katalogi „Najciekawsze projekty
  • „Przewodnik po polskim biznesie i gospodarce”, wydawany przez Warsaw Business Journal – listy rankingowe uznanych polskich firm, dział „firmy architektoniczne”
  • Władysław Korzeniewski „Budownictwo jednorodzinne Wymagania uzytkowe i warunki techniczne”, str 22

Architekt brała także udział w programach telewizyjnych:

  • Fakty” TVN,
  • „Wolnoć Tomku w swoim domku” POLSAT,
  • „Rozmowy w toku” TVN,
  • „Firma i biznes” Polsat 2,
  • „Przytulnie i nowocześnie” TVP1,
  • „Miasto Kobiet” TVN „Style”

Zapytaj o projekt lub usługę